KLACHTENREGELING WinBas-Training

Vastgesteld in d.d. 1 april 2019.
 
Het doel van deze regeling is, dat eventuele klachten zorgvuldig worden behandeld. Dat is in het
belang van de klager en ook van WinBas-Training. Een klacht is tegelijkertijd een advies om de
training en de algemene gang van zaken opnieuw te bekijken en eventueel te verbeteren.
Doelgroep: Iedereen die deel uitmaakt van de training kan een klacht indienen.
Klachten: kunnen gaan over dat wat personeel en anderen die deel uitmaken van de WinBas-Training
gezegd en gedaan hebben of juist niet gedaan hebben.
 
Werkwijze: Het doel is eventuele klachten direct af te handelen. De meeste klachten over de
dagelijkse gang van zaken tijdens de training zullen in onderling overleg tussen trainers, personeel en
de leiding van WinBas-Training op een goede manier worden afgehandeld. Meestal zal de klager zijn
klacht bespreken met de direct betrokken medewerker van WinBas-Training. Leidt dit gesprek niet
tot een bevredigende oplossing, dan wendt de klager zich tot de direct leidinggevende, die ervoor
zorgt dat de klacht wordt afgehandeld. Uitgangspunt is dat de klacht wordt afgehandeld door de
medewerker zelf of als dat niet mogelijk is door zijn leidinggevende.
 
De klacht wordt schriftelijk ingediend en ondertekend. De klacht bevat tenminste: - de naam en het
adres van de klager; - de datum; - de omschrijving van de klacht. Een klacht wordt op een behoorlijke
manier afgehandeld. Dit betekent: - het verstrekken van voldoende informatie aan de klager; - de
klager in de gelegenheid stellen de klacht toe te lichten; - eventueel informatie vragen aan derden; -
afhandeling binnen redelijke tijd (richtlijn is maximaal vier weken). Wordt de klacht behandeld door
een ander dan tegen wie de klacht is ingediend, dan geldt voor degene tegen wie de klacht is
ingediend dezelfde behoorlijke afhandeling. De schriftelijke klacht wordt afgerond door een brief,
waarin staat wat WinBas-Training van de klacht vindt en wat er mee gaat gebeuren. Wanneer de
klacht door bemiddeling is opgelost, staat er hoe dat is gebeurd. In deze brief wordt de klager
gemeld dat hij wanneer hij het niet eens is met de beslissing, een klacht kan indienen bij de directie
van WinBas-Training.
Wanneer de brief van de locatiedirectie of van de bestuurder is, wordt de klager hierin gemeld dat
hij, wanneer hij het niet eens is met de beslissing, nog een klacht kan indienen bij de Landelijke
Klachtencommissie voor het openbaar en algemeen toegankelijk onderwijs.

 

U kunt uw klacht indienen bij:
Onderwijsgeschillen Postbus 85191 3508 AD Utrecht
info@onderwijsgeschillen.nl Het (bezoek)adres van de Landelijke Klachtencommissie is: LKC Gebouw
Woudstede Zwarte Woud 2 3524 SJ Utrecht Telefoon: 030 - 2809590 Email:
info@onderwijsgeschillen.nl